BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, July 29, 2008

hariku

Kehidupan seorang manusia memang tidak pernah sunyi dengan masalah…
Macam tu jugak dengan aku..
Minggu ni adalah satu minggu yang menyakitkan bagi aku...
Entahla...
Allah tidak akan menurunkan ujian buat hambanya melainkan dia pasti hambanya mampu menghadapinya...
Aku percaya tiap apa yang terjadi mesti ada hikmahnya...
Allah dah berjanji ada balasannya buat orang-orang yang sabar...
Mungkin inilah caranya imanku akan teruji...
Adakah orang-orang mu’min itu akan mengatakan mereka beriman sedangkan mereka tidak diuji?
Ya Allah jika ini ujian moga-moga aku redha...
Tapi kenyataannya emosi memang bijak memainkan peranan...
Aku menangis sepanjang malam...
Mujurnya ada teman-teman yang setia menemani...
Terima kasih kepada sahabatku Mariani yang sudi menjagaku sepanjang malam...
Memicit kepalaku saat aku kene migrain...
N 4 Mezy yang sanggup mengorbankan kegembiraan sambutan bdaynye untuk menemani aku...
N terima kasih buat
teman yang paling akrab di hatiku...
cahaya..
kerana tak putus2 menyuruh aku mengingati Allah....
dan itulah yang cuba aku lakukan...
tapi finally esoknya aku demam….
Kate doctor stress yang agak teruk…
Soalan doc agak melucukan…
Tekanan assigment kah?
Or susah sangat ke bergelar mahasiswi?
Kenyataannya bukan...
Cuma kebimbangan pada insan tercinta di kampung...
Ayah dan emak...
Tapi aku pasti mereka pasti lebih bijak mengatasi masalah ini...
Moga Allah mengurniakan kesabaran buat kedua insan tercintaku ini...
Sebab pasti mereka yang lebih merasa...
Kenyataannya aku jauh...
Aku tidak mampu berada di sisi mereka ketika ini...tapi aku harap kekuatanku sampai kepada mereka.....
Ya Allah semoga hari ini lebih baik dari semalam.....
Dan esok lebih baik dari hari ini.....

Berikan aku kekuatan!!!!!!!!!!!!!

Terus menunggu cahayaku..

0 comments: