BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, May 28, 2008

salam

sengaja aku memilih tajuk blog ku ini...
dengan harapan ada yang sedang dirundung kedukaan
bisa membaca coretan hidupku ini...
ternyata...
kehidupan ini memang tidak sentiasa indah...
tapi kita mesti yakin...
setiap yang terjadi ada hikmahnya..
insya Allah syurganya untuk orang yang sabar....
aku terbuka menerima komen dan kritikan
selagi ia membawa kepada kemantapan usahaku untuk meneruskan usaha dakwah ku ini.
aku kini mencecah 20
mungkin ada orang akan mengatakan
aku terlalu muda untuk memikirkan soal perkahwinan
tapi nyatanya...
bagi seorang wanita muslimah...
adalah satu keberkatan jika kita berkahwin di usia muda..
dapat melindungi kita dari maksiat dan fitnah
aku tidak mampu menjadi semulia Rabiah Adawiyah...
menolak cinta kerana cintanya pada Allah,
sedang aku...
mendamba cinta dari lelaki yang mencintai Allah
mungkin sebagai satu cara untuk aku juga mencintai Allah...
jujurnya kau masih mencari
aku mencari seorang lelaki yang bukan sekadar seorang lelaki
tetapi juga seorang murshid untuk membimbingku...
kerana aku masih seorang wanita
yang terlalu lemah fikirannya....
seperti persoalan Rabiah Adawiyah kepad aHasan al-basri...
wanita ini akalnya 1, nafsunya 9,
jadi aku memerlukan seorang lelaki...
yang akalnya 9...
bagi membantu aku...
mengikat nafsuku ini.....
ya Allah....
Temukan lah aku dengan jodoh yang baik...
dan jika belum masanya
peliharalah maruahku Ya Allah
hidup dan Matiku hanya untukmu Ya Allah...

0 comments: