BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, August 9, 2009

permulaan baru

Dengan nama Allah yang maha pengasih lagi maha pennyayang..

lamanye x menulis di blog ni...suatu ketika hampir erlupa...peristiwa2 yang terjadi mengubah aku menjadi seorang penyepi....pemendam..sampai aku terlupe pada bende yg satu ni..maybe kesibukkan aku sebagai petani moden di facebook sedikit menyebabkan aku hilang ingatan..entahlah..

yang pasti semua itu hanya alasan..yang aku sendiri cipta untuk menutup kekhilafan ini..sebab aku terlupa akan impian ku yang satu...

impian aku mudah...aku tak bermaksud untuk menjadi seorang pendakwah yang hebat berdentum2...mampu mengislamkan beribu2 orang...memang itu sesuatu yang mulia tapi aku mengetahui keupayaan aku..

impian aku mudah...aku cume nak bersaudara dan berkongsi kisah aku dengan seramai mungkin remaja belia n siapa pun yang aku mampu...aku nak share about life..about mistake n penyesalan...

aku nak tukar pendapat yang kate orang jahat tu akan always jahat n yg baik tu memang baik...

n aku tekad kali ni...aku nak ambil 1st move...memang perlukan keberanian n aku harap keberanian dan pertolongan dari Allah akan berterusan..

Aku akan ke Sarawak sebab hati aku berat untuk ke sana....untuk memulakan impian aku jawapannye mungkin di sana...biar halangan datang berkunjung tiba tapi aku akan bertahan..yang penting restu mak n ayah dah ku perolehi...siblings? mungkin satu masa nanti korang akan paham

jatuh cinta adalah satu kesilapan..baiklah aku terima dan berkorban untuk itu..tapi bermaksud mengorbankan impian aku..aku x sanggup...kerana setelah sekian lama..aku akhirnya menjumpai impian ku....moga aku terus diberi kekuatan..

Ya Allah,
kurniakan aku sahabat,
kurniakan aku saudara,
kurniakan aku pembimbing,
bukakan jalanmu,
agar aku kuat..
agar aku tabah,
aku aku istiqamah,
untuk meneruskan impian kerdil ini..

Ya Allah,
Ampunkan dosa kedua ibu-bapaku,
Ampunkan dosa saudara2ku
Ampunkan dosa2 seluruh keluargaku,
Ampunkan dosa muslimin muslimat semuanya,
dan YA ALLAH,
AMPUNKAN DOSA2Ku..
yang tak terperi banyaknya..
berikan aku peringatan bila ku ersilap,
berikan aku kekuatan bila ku berusaha..
tunjkkan aku jalan yang benar,
dan jauhkan rasa ujub dan bangga diri dalam diriku..
Salawat dan Salam buat JUnjungan besar Rasulullah..

Perkenankanlah doaku Ya Allah..

0 comments: