BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, December 17, 2008

kursus asas kefasilitatoran

bismilahhirahmanirrahim...



baru je habis satu lagi kursus yang penuh makna..


special thanx to kak Maria 4 telling me about diz kursus..

ilmu yang dapat insyaAlah sangat bergune dalam usaha dakwah aku


aku sendiri pun asenye banyak yang dapat berubah..


kat kursus ni aku jumpe orang2 yang benar2 mencintai dakwah..


orang2 yang mendedikasikan hidupnya hanya untuk perjuangan Islam..


aku kenal jiwa2 yang inginkan perjuangan menjadi nafas hidup mereka..


aku kagum dengan keikhlasan perjuangan mereka..


aku kenal dengan nama2 yang begitu ikhlas..


-Akhie Naim


-Kak Sham


-Abang Khairul


-Abang Afham


-Abang Mikael


-Kak Maria


-Kak Nija


-Kak Tini


and ramai lagi yang aku pun x leh nak ingat


seronok merasakan aura perjuangan dari jiwa2 besar ni..


tapi macamane pun ade cam rase sedih sket..


ade few reason


-firstly, aku bukan anak serawak so walau dalam jantung ni macam nak meletup rase nak berjuang still macam dipandang sepi.


-secondly, aku student IKMAS so people look yang aku cume nak dapatkan diploma in Da'wah

-thirdly, rase macam dianak angkatkan coz aku orang luar..


sedih n terkilan sebab rase macam orang lua sedangkan aku seriously dah anggap sarawak sebagai tanah tumpahnya keringat usaha aku..


even ini maybe lawak pada setengah orang, tapi ati aku sedih bile aku


tapi aku paham, ade orang pernah cakap, kenapa perlukan orang luar sedangkan sepatutnya anak jati sarawak ni yang pertahankan negeri diowang sendiri..


ya mungkin..


kalaupun sarawak bukan tempat aku,


perjuangan tetap tak pernah selesai..


walaupun cintaku pada perjuangan ini tertumpah di sarawak...


rasa macam nak merayu...


tolonglah belia2 anak2 sarawak..


perjuangkanlah, pertahankanlah Islam di tanah bertuah ni..


bersyukurlah korang adalah anak jati sarawak


sedang aku berharap dapat sekurangnya diterima di bumi bertuah ini..


kalaulah aku memang anak jati sarawak...

1 comments:

Khairul Anwar Shazali said...

di mana bumi dipijak, di situ langit dijunjung, di situ budi ditabur...

ilmu dan amal tidak disandar pada kelulusan akademikmu, tapi pada ikhlas nya hati berserah diri kepada Ilahi hanya untuk mencapai redha cinta Rabbi dengan mengorban diri demi perjuangan suci...

teruskan perjuangan!